.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شرح همه ماجرا ؛
زندانی مازندرانی‎الاصل آزاد شده توسط امریکا کیست؟
شمال نیوز : مدانلو متولد ۱۹۶۱ در خانواده‎ای فرهنگی در شهر جویبار مازندران و شهروند آمریکا است که در سن 49 سالگی به زعم وزارت دادگستری امریکا به اتهام نقض تحریم‌های مربوط به ممنوعیت تجارت با ایران و همین طور کمک به ایران برای پرتاب اولین ماهواره‌اش به هشت سال زندان محکوم شده بود.....

شمال نیوز : پس از اجرایی و نهایی شدن برجام میان کشورهای 5+1 به سرکردگی ایالات متحده امریکا و جمهوری اسلامی ایران، توافق آزادی متقابل زندانیان تبعه دو کشور در خاک یکدیگر انجام شد که در مقابل آزادی سعید عابدینی، امیر حکمتی، جیسون رضائیان و نصرت الله خسروی رودسری از زندان اوین و دیگر زندان‎های تهران، امریکایی‎ها هم افرادی به نام بهرام مکانیک، خسرو افقهی، تورج فریدی، نادر مدانلو، آرش قهرمان، نیما گلستانه و علی صابونچی را آزاد کردند.

ماجرا از این قرار است که در سال 1995 بیل کلینتون رئیس وقت دولت امریکا، جمهوری اسلامی ایران را مورد تحریم یکجانبه صادرات تکنولوژی قرار داده بود و بر اساس این تحریم‎ها شرکت‌ها و افرادی که به زعم امریکایی‎ها در برنامه‌های نظامی، نفتی و تکنولوژی‌های با کاربرد دوگانه با ایران همکاری کنند تحت تعقیب قضایی دولت ایالات متحده قرار می‌گیرند که 5 ایرانی از جمله نادر مدانلو و یک تبعه امریکا شش سال پیش به همین اتهام دستگیر شدند.

مدانلو متولد ۱۹۶۱ در خانواده‎ای فرهنگی در شهر جویبار مازندران و شهروند آمریکا است که در سن 49 سالگی به زعم وزارت دادگستری امریکا به اتهام نقض تحریم‌های مربوط به ممنوعیت تجارت با ایران و همین طور کمک به ایران برای پرتاب اولین ماهواره‌اش به هشت سال زندان محکوم شده بود.

مدانلو مهندس مکانیک از دانشکاه جورج واشنگتن است و مدعیست کارشناسی شناخته‌شده در سطح بین‌المللی در زمینه سیاست‌گذاری استراتژیک و سرمایه‌گذاری در صنعت مخابراتی فضامحور است و برای شرکت‌های خصوصی، وزارت دفاع آمریکا و ناسا برنامه‌های علمی و فضایی را مدیریت کرده است.

گفته شده او همچنین یک بازرگان و موسس شرکت فاینال آنالیسیس است که در ژوئن ۲۰۱۰ با اتهام از سوی وزارت دادگستری آمریکا برای تامین سخت‌افزار و فن‌آوری ماهواره‌ای برای ایران و نقض محدودیت‌های صادراتی آمریکا روبه‌رو شد.

روزنامه واشینگتن پست در صفحات خود، نادر مدانلو را که در محله پوتومک در حومه واشینگتن دی سی ساکن است، رئیس پیشین یک کمپانی ماهواره‌ای در ایالت مریلند معرفی کرده است.

منابع غربی مدعی‎اند او به همراه 5 نفر دیگر متهم‎ شده بودند که با تاسیس یک شرکت ساختگی، برخی قطعات، تجهیزات و تکنولوژی‌های مورد نیاز برنامه‌های فضایی ایران را به این کشور انتقال داده‌اند و از جمله برای یک ماهواره دوربین‎دار ایران که در سال ۲۰۰۵ پرتاب شد دوربین‌هایی تهیه کرده و در اختیار ایران قرار داده‌اند.

همچنین روزنامه واشینگتن پست مدعی شد این تکنیسین و تاجر ایرانی در پرونده‎ی اعلام ورشسکتگی ساختگی و استفاده از تکنولوژی امریکایی برای روسیه و زادگاه خود ایران محاکمه شده است.

این روزنامه در ادامه ادعاهای خود با تکمیل ادعای قبلی اورده که اسنادی در کیف یکی از همکاران مدانلو کشف شده که نشان می‎دهد وی در انتقال اطلاعات فنی به کشورهای ایران و روسیه فعالیت داشته است.

این موارد و برخی اتهامات دیگر موجب شد تا وی به زندان بیفتد و در شرایطی که دو سال دیگر از مدت محکومیت قانونی وی باقی مانده بود با توافق هسته‎ای بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای 5+1 آزاد شد.

مدانلو در خانواده‎ای متولد شده است که پدرخانواده از معلمان پیشکسوت جویبار بود و در حال حاضر اغلب اعضای این خانواده متمول شامل برادران وی در خارج از کشور زندگی می‎کنند./ تابناک


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

مازنی 30 دي 1394
ماشاالله جویبار و جویباری
نا شناس 30 دي 1394
قربون مرام و معرفتش برم که ریشه و اصالتشو فراموش نکرد و موجب افتخار و سربلندی هموطنان خصوصا مازندرانی ها شد.
زنـــــــده بــــاد ایــــــران و ایـــــــرانی بـــا مـــــرام... در جای جای جهان/

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.068 seconds.